Precis. JAG VILL INTE…! Var endaste morgon under veckans gång har denna fras varit grund till ett ex antal sista ord. Jag vill inte ha byxor, jag vill inte åka, jag vill inte gå upp, jag vill inte stanna, jag vill inte sitta fram…listan kan bli en toarulle lång.

Det är så underbart att inse, vilken tålamod man utvecklar i och med föräldraskapet!

Vissa gången undrar jag dock, hur mycket annat jag kunde uträttat under de 45 minuterna som just gick åt att få Saga in i bilen, ut ur lägenheten, få på henne kläder, ta på henne skorna, få henne ur bilen, få med sig henne från affären…här kan vi bruka en hel toarulle  igen…

Men samtidigt är det ju absolut inga bortkastade minuter, för jag lyssnar på mitt barn, jag pratar med henne, jag ger henne trygghet, jag blir inte sur pga min egen stress…Det här är utveckling, en fas som förmodligen är jobbigare för henne att hantera, än vad det är för mig, och jag finns där för henne! Det känns bra det här, oavsett hur påfrestande det kan vara!